Outlook jest częścią subskrypcji Office 365 (od kwietnia 2020 roku zwanej Microsoft 365). Dostępny jest w trzech planach (cena za użytkownika miesięcznie, jednak konieczne jest zobowiązane roczne):
Wszystkie plany oferują 50 GB miejsca na korespondencję. Plany Standard i Premium zapewniają desktopowe wersje aplikacji Word, Excel, PowerPoint i innych. Plan Basic obejmuje internetowe i mobilne wersje aplikacji Word, Excel i PowerPoint. Wszystkie plany obejmują aplikację Microsoft Teams oraz 1 TB przestrzeni dyskowej w usłudze OneDrive. Microsoft oferuje całodobową pomoc techniczną przez telefon i za pośrednictwem Internetu. Gwarantuje również czas bezawaryjnego działania na poziomie 99,9%.
Outlook charakteryzuje siękorporacyjnym wyglądem. Zapewnia dostęp do skrzynki offline i wbudowanego narzędzia do rezerwacji spotkań (tylko w planach Business Standard oraz Business Premium). Outlook oferuje także szerokie możliwości personalizacji, zaawansowane opcje sortowania oraz funkcję powiadamiania o braku załącznika.
Gmail dla firm jest częścią abonamentu G Suite. Dostępny jest w trzech planach (cena za użytkownika miesięcznie):
Plan Basic oferuje 30 GB miejsca na korespondencję, a pakiety Business i Enterprise nieograniczoną ilość miejsca na dane (bądź 1 TB w przypadku mniej niż 5 użytkowników). Wszystkie plany zapewniają desktopowe wersje aplikacji Dokumenty, Arkusze, Prezentacje i Formularze, a także Meet (spotkania wideo), Google Chat (platforma komunikacyjna) oraz Kalendarz. Google oferuje pomoc techniczną 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. W przypadku planu Enterprise jest to pomoc priorytetowa.
Gmail wyróżnia się nowoczesnym interfejsem, dostępem do skrzynki offline oraz możliwością przesyłania pieniędzy i wysyłania próśb o zapłatę za pomocą maila. Zawiera wbudowane tłumacze języków oraz funkcję informującą użytkownika o tym, że zapomniał zamieścić załącznik.
Outlook będzie dobrym wyborem, jeśli szukasz solidnego planu podstawowego, jako że kosztuje mniej i oferuje więcej miejsca na korespondencję. To również świetna opcja dla przedsiębiorstw potrzebujących narzędzi zwiększających produktywność, takich jak łatwa rezerwacja sal konferencyjnych i umawianie spotkań czy zarządzanie skrzynkami odbiorczymi i kalendarzami innych użytkowników. Gmail jest lepszą propozycją dla startupów i małych firm: charakteryzuje się przyjaznym interfejsem i można za niego płacić co miesiąc. Dzięki funkcji tłumaczenia jest dobrym wyborem dla międzynarodowych biznesów.